In de kleedkamer Schaduwspel Schaduwspel met Benno Audiotour Zwolse theaters Deur als decor Workshop decorbouw Workshop Soundcheck door Fokko Workshop bandfotografie Workshop bandfotografie Workshop poster maken Workshop poster maken Op safari in Zwolse theaters Workshop Soundcheck door Fokko Rondleiding door de Fundatie Collage maken in de Fundatie Dit is ook kunst Onderdeel van een kunstwerk Wat zie je? Rondleiding door het museum In het trappenhuis van de Fundatie
Omschrijving stap 2
Doel
De leerlingen bezoeken de drie culturele instellingen, waar ze onder andere van de kunstenaar die ze al kennen les krijgen. Binnenkomen bij verschillende culturele instellingen, zien hoe de disciplines daar thuishoren en daarbij onderzoeken ze hun eigen talenten en voorkeuren binnen de kunstdisciplines en beroepsmogelijkheden binnen de instelling. De leerlingen gaan op culturele safari!
“Ik herkende de kunstenaar door de vlog die we in de vorige les hadden gezien.”
Doen
Tijdens stap 2 kwamen alle leerlingen op één dag bij de drie verschillende culturele instellingen binnen. Ze kregen daar korte workshops in de vijf kunstdisciplines. Dezelfde kunstenaars als in Stap 1 nemen hen nu mee op sleeptouw en laten hen alle facetten van de culturele instellingen zien.
Resultaat
De leerlingen hebben een beeld gevormd van de kunstdisciplines, de culturele instellingen en de verschillende beroepsmogelijkheden die er zijn binnen die instellingen. Ze hebben ontdekt wat ze leuk vinden, waar ze goed in zijn en waar ze niks mee hebben. Hierdoor kunnen ze verwoorden hoe ze een kunstuiting waarderen.